luni, noiembrie 12, 2007

Cum să nu promovezi Apple în România!

Ieri eram prin Mall și am zis să intru să văd ce produse minunate mai vinde Apple în România. Intru, încep să mă uit..produse frumoase, no comment...vine tipul (vânzătorul) la mine și începe să-mi prezinte un monitor de vreo 30 inchi, mi s-a părut frumos, parcă cam mare..anyway, scump..întreb cât e un laptop, preț de start, imi zice undeva în jur de 70mil, ups..prea scump..încep să întreb ce are diferit fată de celelalte laptop-uri de pe piață..și-mi răspunde: are sistem de operare care nu e ca Windows-ul care se virusează..m-a cam deranjat comparația aceasta pentru că folosesc WinXP de ceva ani buni și n-am avut nici o problemă cu viruși, chiar dacă folosesc și un antivirus..îl întreb dacă se poate instala Windows, mi-a răspuns ca DA, și mi-a arătat calculatorul lor pe care culmea, avea Windows XP pentru a folosi programul Mentor.

M-a dezamăgit modul de prezentare, desi produsele arată bine, și am următoarele obiecții:

1. De ce a decis să compare cu Windows? Eu aș fi preferat să-mi prezinte ceea ce știe Mac OS mai bine și să compar eu dacă mă interesează. Dacă eram un personaj care n-a folosit niciodată un calculator (care n-a auzit de Windows) și dorea să-și cumpere unul? Deci, mai bine mi-ar fi prezentat ce aplicații are, ce pot face cu el, performanțe ca să decid dacă îmi satisface nevoile. Ar fi câștigat mai mult cu o altfel de abordare.

2. De ce rula Windows? Ca să se viruseze!? Dacă e atat de sigur Mac OS, de ce nu-l foloseau pentru nevoile lor? Rezultă că nu sunt programe de contabilitate pe Max OS, deci nu sunt bune pentru contabili, firme..

__
Update:

Un prieten mi-a comunicat că s-ar putea să creadă lumea că am ceva cu cei care nu folosesc Windows (vezi și postul anterior :) ). Nici gând, pur și simplu aceasta a fost experiența personală cu cei de la magazinul cu produse Apple din Iulius Mall.
Așa că, dacă ați trecut printr-o experiență asemănătoare cu produse Microsoft și nu numai, simțiți-vă liberi să o spuneți.
Mă gândesc că astfel de expuneri pe Web îi va determina pe comercianți să se gândească de 2 ori când își aleg o strategie de vânzare. Unde poți să-ți exprimi nemulțumirea decât pe web?

9 comentarii:

Symo spunea...

Vanzatorii de la noi nu prea au Selling skills, sau PR skills. Deci ala s-a gandit sa-ti zica ca motivul pt care un laptop Apple costa 70mil este ca nu se viruseaza... Argument mai prost ca asta n-am auzit. Ei, si te-ai hotarat sa-ti iei unul? :))

Eugen Anghel spunea...

folosea Windows pentru ca pe cei care au facut Mentor ii durea la basca de portabilitate

Manuel spunea...

1. se compara cu ms/win pentru ca ms/win vand foarte mult/cel mai mult. si e normal sa se compare cu cei din top.

2. au instalat win pentru ca vin vizitatori ca tine care intreaba din prima daca "se poate instala win?" :) si ti-a demonstrat ca se poate. Poti lucra de ex in domeniu web, faci site-uri si le testezi cu browsere de max os si cu browsere de win. si atunci - na poftim pt ce e util sa ai si win si mac os pe acelasi sistem :)

Nu ai avut virusi pentru ca ai avut probabil antivirus. Eu iti garantez ca daca instalezi winxp curat, fara antivirus si cu msie vizitezi 2/3site-uri cu probleme, te trezesti virusat.

_ SILVIUS spunea...

Te pripesti cu concluziile.
O iau pe rind :)

- "Intru să văd ce produse minunate mai vinde Apple". Deci esti de acord ca totusi sunt minunate :)
- "are sistem de operare care nu e ca Windows-ul care se virusează". Daca tu nu ai avut virusi, asta nu inseamna ca omul nu o fi avind dreptate.
- "avea Windows XP pentru a folosi programul Mentor.
". Poate pentru ca nu exista varianta pentru Mac?
- "De ce a decis să compare cu Windows?". Pentru ca pe asta se bazeaza campania lor cea mai recenta. I'm a Mac. I'm a PC.
- "Eu aș fi preferat să-mi prezinte ceea ce știe Mac OS mai bine". Amindoua nu's decit niste sisteme de operare. Nothing more. Restul e marketing.

Gabriel Enea spunea...

Nu prea, dacă veneau cu chestii UX (gen, uite ce frumos e acest client de email, uite din 2 click-uri și un clipit din ochi ai trimis un email :) ) poate mă convingeau..Eu înțeleg că suntem în România, și poate utilizatorii nu sunt atât de educați (vine unul cu bani mulți!!), dar totuși, doresc motive clare să știu pentru ce să dau de 2x mai mult pe un PC..Răspunsul final e NU, dar aștept să văd ce spune și publicul :)

Gabriel Enea spunea...

1. orice sistem e penetrabil, inclusiv Mac OS-ul..sa-mi arate mie cineva un soft perfect..deci, acest motiv nu e demn de luat in seama..un win xp cu sp2 sau vista sunt gandite secure by design..dar cum nimic nu e perfect, nimeni, nici Windows, nici Mac OS-ul, nu se pot lauda ca sunt imuni la virusi..dar ca are o protectie mai buna e altceva si aici trebuie sa vii cu argumente clare.

2. din punctul meu de vedere, e ridicol sa te duci intr-un magazin Apple si sa vezi alte sisteme de operare instalate cum e Windows si sa mai si spui ce s-a spus la punctul 1..daca vrei sa promovezi Apple, te duci la un furnizor de software si-l ajuti sa porteze pe Apple, ca sa ma convingi ca pe acest sistem de operare am software-ul de care am nevoie

3. am zis si o mai zic, imi plac produsele lor, arata cool, no comment, ce m-a deranjat e strategia de marketing (tziganeala, ieftineala)

Gabriel Enea spunea...

Doresc sa fac o precizare, ca sa nu se inteleaga ca am ceva cu produsele Apple (vorba unui prieten, e minunat ca s-a deschis in Iasi un Apple store si sunt de acord cu el).

1. Nu am nimic cu produsele Apple;
2. Nu am adus eu primul in discutie subiectul Windows, ci cand am intrebat ce justifica pretul ridicat fata de celelalte laptop-uri de pe piata, mi-a raspuns ca "are sistem de operare Mac OS care nu e ca Windows-ul care se viruseaza";

_ SILVIUS spunea...

Mac vs. PC cost analysis

http://www.computerworld.com/action/article.do?articleId=9023959&command=viewArticleBasic

si...
"There's an excitement around Mac products, software and hardware that you just don't feel in the Windows world any longer."

Anonim spunea...

You are a PC!
:P