joi, noiembrie 15, 2007

MSDN Briefing Iași - 26 noiembrie 2007

Mă bucur să văd că Iași-ul a fost luat în considerare (by default) pentru evenimentul de tip MSDN Briefing destinat cu preponderență dezvoltatorilor de software pe tehnologii Microsoft (acum un an și ceva comunitatea a trebuit să ceară în mod explicit acest eveniment și la Iași).

Interesantă e schimbarea care are loc în acest an, adică, fiecare participant va plăti 100 ron.

Dacă e bine sau nu, cu siguranţă vom vedea mai târziu. Până atunci putem urmări debaterile pe acest subiect din cel puțin 3 locații: Zoli, Lucian Baciu sau Ronua (conţine agenda evenimentului).

Mi-ar plăcea să știu clar ce voi vedea la acest eveniment și nu există deja pe Internet (în special site-ul MSDN). Anul trecut îmi amintesc că s-a făcut tam-tam pe seama prezentărilor .ppt "inspirate" de la evenimentele TechEd. Sper ca acest an să aducă originalitate în conţinutul prezentărilor.

Baftă guys şi ne vedem la Iaşi!

11 comentarii:

SILVIUS spunea...

Deci sa inteleg ca tu vei plati 100Ron?

Gabriel Enea spunea...

Poate ca va plati firma unde lucrez. Pana la urma, ei trebuie sa-mi aloce o zi pentru eveniment.
Vom vedea..

e404rror spunea...

E ciudata taxa de 100 RON... E totusi o prezentare tehnica (publicitara) a unor produse, in pretul asta nu este inclusa "consultanta".
Nu mi se pare corect sa platesc pentru a primi intr-un fel doar publicitate si nu "servicii ceva mai personalizate". Ma multumesc cu prezentarile de pe channel9, care desi nu-s interactive, am google/msdn la o distanta de Alt+Tab

Radu spunea...

Taxa nu e ciudata deloc... ni se pare poate noua putin ciudat ca brusc trebuie sa platim ceva ce pana acuma ni s-a dat gratis.

Toate prezentarile M$ din lumea asta se platesc... si TechEd-ul care s-a incheiat recent la Barcelona a fost pe bani multi (parca peste 1000 euro, Zoli si Aurelian ne-ar putea spune exact).

Cat despre consultanta... eu zic ca este! Nu te opreste nimeni sa ridici mana si sa intrebi sau sa-ti expui problema in timpul acelor prezentari.

Problema care o vad eu si pentru care n-as scoate 100 RON din buzunar (decat daca-mi plateste firma) e calitatea acelor prezentari.. Daca aceleasi informatii le pot acumula deschizand cateva virtual labs, atunci no thank you.

Dar sa nu carcotim si sa vedem ce va iesi.

smaranda.calin spunea...

Am auzit persoane care spuneau ca taxa de participare este o modalitate de a aduce in sala doar "oamenii cu adevarat interesati" si de a exclude "pe cei care doar vin sa caste gura". Nu ma pot pronunta in privinta dezvoltatorilor, dar oricum e o modalitate de a exclude studentii. Oare e voita?

Gabriel Enea spunea...

Nu cred ca motivul a fost sa excluda studentii. Oricum, ei au parte de Microsoft Academic Tour, nu? :)

Oricum, cred ca o suma de 50ron ar fi fost mai ok ca sa elimine persoanele neinteresate, daca asta ar fi fost scopul taxei.

silvius spunea...

"pe cei care doar vin sa caste gura"

eu ce sa inteleg? ca nu mai aveau loc in sala oamenii cu adevarat interesati de subiecte? sau ca nu mai ramineau mape+cafele?

oricum ar fi, taxa nu-si are locul in contextul si timpul actual. cu atit mai mult cu cit vine din partea microsoft.

Anonim spunea...

Imi pare rau. Ei au pus $ in M$. N-au decat sa isi adune ce fel de public doresc, dar atat timp cat genul asta de prezentari nu sunt cel putin la fel de insightful/tehnice ca blog-urile developerilor/technical leader-ilor de la M$, eu nu voi participa.

Vlad Cananau spunea...

E mult 100RON. Aproape cat o carte de la MS Press. E un sfert din bursa mea de merit. :)

Eu chiar nu vad rostul taxei. Nu cred ca exista persoane care vin la prezentari MS "sa caste gura", hai sa fim seriosi. Ati vazut la vreo prezentare elevii clasei a 7-a B adusi de manuta de doamna diriginta, facand panarama si mancand chips-uri in timpul expunerii? Cine vine, o face de bunavoie si urmarind sa clarifice, sa profundeze, sau sa afle ceva nou in legatura cu subiectul prezentarii. Daca asta il lasa cu gura cascata, cu atat mai bine, zic eu. :)

Iar daca in categoria "gura casca" ii includem pe cei care au un bagaj redus de cunostinte din aria prezentarii, un bagaj care nu le permite sa se implice prea mult in discutii (situatie in care m-am aflat si eu la unele prezentari, de ex. cea despre NT kernel), atunci parerea mea e ca acestia trebuie cu atat mai putin "exclusi" si cu atat mai mult atrasi spre domeniu, nu? Oricine lasa in formularul de feedback un "dom'le, nu prea stiam eu cu ce se mananca tehnologia X sau la ce foloseste, dar am aflat 1-2-3 chestii interesante azi" ar trebui privit ca un potential adoptant al tehnologiei si nu ca unul caruia "data viitoare trebuie sa-i bagam o taxa pe gat ca sa stea acasa".

Ah, iar daca MS a ajuns sa stea in 20.000-50.000 RON sau cat s-or strange in urma briefing-urilor, atunci e trist. :)

Anonim spunea...

Ia uite ce mananca Zoli: "Ufff... stiu ca am promis ca evenimentele pentru comunitate vor ramane fara taxa de participare, insa am luat totusi aceasta decizie chiar daca va duce la diminuarea numarului de participanti. Cu siguranta, insa, va creste calitatea."

Adica e ca la traficantii de droguri: primele mostre is gratuite, restu' e pe bani. Sunt curios cine a cerut "dinero" pentru ca ma indoiesc ca M$ (vorba cuiva de pe aici) da in faliment din cauza targurilor astea ale lor care is niste combinatii intre "noaptea devoratorilor de publicitate" si "come to our side, we have tehnologies and COOKIES !!"

Vlad Cananau spunea...

Ah, deci daca n-am bani, n-am nici calitate. :)

Sa spunem ca, intr-adevar, media nivelului de pregatire a audientei va creste deoarece, probabil, la briefing vor veni in majoritate developeri angajati "in productie", pentru care ar fi normal ca firma la care lucreaza sa le acopere taxa. Dar numarul acestora nu va creste ci din contra!!! Asa ca unde e castigul?

E mai bine pentru promovarea tehnologiilor MS sa vorbesti in fata a 20 de meseriasi cu experienta decat sa vorbesti in fata a 30 de meseriasi, 30 de studenti cu potential si 30 de slabani?