marți, iunie 03, 2008

Asigurare furt extern, dar ridicata intern!

Mda, azi am fost pana la BCR sa-mi fac extensie asigurare pentru furt extern si am parcat la Teatrul National. Draguti cei de la BCR, mi-au placut. Nu aveam fisa RCA cu cartea verde, si mi-au dat ei o copie ca sa nu ma mai duc pana acasa. De altfel, avand CASCO si RCA la ei nu a trebuit sa mai platesc nimic in plus. Cand ma intorc, surpriza, masina nu mai e. Sun la un numar afisat pe un stalp care indica "parcarea interzisa" si aflu ca e la ei! Slava Domnului, nu au furat-o altii. :)

Iau bani, un taxi si fug repede la asa zis-ul Citadin sa-mi recuperz masina. O vad in parcare, alba, stralucitoare, asteptandu-ma sa o salvez de hotii Romaniei, cei care in loc sa faca un loc de parcare iti ridica masina, cei care iti cer 280 RON amenda in loc sa ceara un pret omenesc, undeva la 100 ron pare rezonabil, cei care nici macar nu ridica masinile tuturor, iar locul unde parcasem era plin de masini parcate pe loc interzis, acolo unde le si gasisem la intoarcere.

Am plecat sa-mi fac asigurare pentru furt extern si m-am trezit ca au furat-o altii intern. E furt intre ghilimele, nu stiu daca pot spune astfel, dar mi se parea rezonabil sa fiu sunat sa ma prezint sa o ridic inainte de o decizie finala, mi se parea normal sa primesc un avertisment, si multe lucruri mi se par normale dar mai putin lor, cei pe care ii alegem...

Ma duc, platesc, si-mi baga in fata un proces verbal prin care eu sa dau cu semnatura ca masina e intreaga. Normal, nu semnez, si le spun ca e normal sa vad masina inainte de a semna...o fi zis ca sunt fitzos, dar nu e..e vorba de procedura, daca tot ma pun sa semnez cu ochii inchisi.

Surpriza, taximetristul de azi era unul care sustinea pe primarul curent al Iasi-ului, dar nu a putut sa-mi dea un motiv clar, doar ca toti fura. Daca toti fura, hai sa mai lasam si pe altii, sa nu devina chiabur doar unul.

Anyway, daca as vedea un plan de investitii bun cu cei 280 ron pe care ii percep amenda, n-as mai comenta nimic, dar in prezent se pare ca mai avem nevoie de 4 ani, dar 4 x 4 x .. x si se duce viata...

Uneori simt ca degeaba muncim, degeaba platim taxe la stat, rezultatele sunt == 0.

O zi buna!

2 comentarii:

wizake spunea...

Mi se pare normal sa se ridice masinile parcate pe interzis. Dar mi se pare si mai normal sa le ridice pe toate, nu doar pe unele. In strainatate, nu te risti sa lasi masina unde nu ai voie, pentru ca acolo sunt sanse FOARTE mari sa nu o mai gasesti. La noi, doar daca ai ghinion ti-o ridica. Sa fim seriosi, toti parcam uneori aiurea. Problema insa e alta. intr-o tara normala, se rezolva intai problema cu locurile de parcare. Odata ce ai rezolvat asta, poti incepe sa ridici masini. Daca nu sunt locuri de parcare, unde naiba sa lasi masina?

In rest, nu stiu daca e normal sa te sune inainte sa ti-o ridice. Ai gresit.. ai suportat consecintele si cu asta basta. In plus, de unde sa aiba ei nr de telefon?

Bine ca ai gasit-o.

P.S. dar nu mi-ai raspuns in post-ul precedent ce ai patit cu masina, de ai nevoie de RCA

Radu spunea...

Strategie (am auzit-o la altii, nu am probat-o niciodata:D):
- cica daca ai posibilitatea, urc-o cu o roata pe bordura/trotuar, pentru ca platforma nu o mai poate trage fara sa-ti strice ceva... si-atunci nu se risca.

Te alegi cu amenda pentru parcare in loc interzis, insa nu mai platesti si taxele Citadinului pentru transport si "cazare".

Cat despre taxele care le platim la primarie inutil, nu esti singurul nemultumit:( Suntem de tot rasul: primaria a pus indicatoare de oprire interzisa pe toate strazile, fie ca sunt masini parcate sau nu. Iar cand au chef trimit Citadinul sa ridice ca sa mai faca un ban.

Parcari? Nu o sa vedem niciodata... unde mai este un petec de 30m^2 de teren verde, se face rapid o cladire, iar ca sa valorifice la maxim terenul, nu se mai gandeste nimeni la parcare.

Cine e de vina? Primaria, pentru ca da astfel de autorizatii... si noi pentru ca-i votam!