luni, iunie 02, 2008

Unde iti faci asigurare RCA?

Majoritatea gandim unde e mai ieftin! E bine sau nu e bine? 
Hai sa vedem ce castigam.

Sa facem asigurare RCA unde e mai ieftin:

  • de regula asiguratorii care ofera pretul cel mai mic de pe piata sunt:
    • cei care iti ofera pe masura pretului o reparatie de proasta calitate;
    • cei care fac figuri daca sa-ti repari masina la un service autorizat (aferent marcii masinii tale) si te trimit la un service "necunoscut", unde solutiile tehnice sunt si cele ieftine si de proasta calitate (astfel asiguratorul plateste mai putin);
    • cei care prefera sa-ti indrepte portiera cu ciocanul in loc sa ti-o schimbe, ca in final sa ramai cu X greieri in masina, si masina nu mai e ca noua;
    • cei care nu-ti vor oferi un pret corect pentru masina ta in caz de dauna totala;
  • daca toti gandesc asa, atunci majoritatea asigurarilor vor fi in acelasi loc, deci sansa ca undeva in viitor, in caz de accident, sa ai de-a face cu un astfel de asigurator e mai mare;

Sa facem asigurare RCA la un pret egal sau peste media pietei:

  • cand ai un accident nu beneficiezi de asigurare in mod direct, dar il scapi de "tam-tam" pe cel accidentat, fiindca intr-o zi ai putea sa fii in locul sau;
  • daca majoritatea fac asigurarile RCA la asiguratori seriosi, atunci in cazul unui accident, beneficiezi de servicii de calitate si scapi de bataia de cap pe care o ai cu asiguratorii care de fapt nu asigura;

Prima experienta (sper si ultima), recenta, e cu RCA Carpatica. Am fost avertizat de politie, am fost avertizat de prieteni sa o repar pe CASCO, dar m-am incapatinat sa o repar pe RCA fiindca de asta plateste lumea asigurari RCA. Ei, aflati ca puteti platiti degeaba si ca e bine sa va interesati cui ii dati banii. Unde e mai ieftin cu 100 RON poate insemna bataie de cap, iar cum legislatia nu e bine definita, nu va ramane decat sa aveti noroc. Daca ajungeti sa dati in judecata, atunci aveti de mers peste 3 luni cu un mijloc de transport in comun...

Uite un caz recent:

http://www.bzi.ro/Client-tepuit-de-Carpatica-asigurari--A25593.html

Multi raman cu masinile sechestrate la service (desi e ilegal, dar nu ai ce face), fiindca asiguratorii RCA (cei carora le platim an de an prime din ce in ce mai mari) nu doresc sa-si respecte statutul pentru care exista.

In final, nu recomand RCA Carpatica, dar voi decideti.

Experienta voastra?

7 comentarii:

andreir spunea...

Ref "Multi raman cu masinile sechestrate la service (desi e ilegal, dar nu ai ce face)" poti sa imi spui ce lege se incalca?

Nu ca as pune la indoiala dar tare mi-ar placea sa port un service in tribunale. As avea un orgasm intelectual daca as castiga procesul.

Gabriel Enea spunea...

Nu stiu exact care-i legea, dar stiu ca poti lua legatura cu un avocat si sunt sigur ca nimeni nu are dreptul sa-ti sechestreze un bun personal.

Tare mi-ar placea sa vad cateva procese castigate si sa se ceara dauna morala usturatoare, astfel incat sa invete minte companiile din Romania ca nu traim in tara nimanui si ca serviciile pe care le platim trebuie onorate cu respect fata de client.

wizake spunea...

da' ce ai patit cu masina?

Serban Murariu spunea...

Masinile nu sunt sechestrate in service de catre service. Tu te duci cu masina in service si ca sa o ridici trebuie sa platesti reparatia. Mi se pare normal ca service-ul sa nu-ti dea masina daca nu platesti. Nu cred ca ai putea da in judecata un service din acest motiv. "Sechestrul" de care vorbiti este refuzul firmei de asigurari de a achita nota de plata. Nu stiu de un cadru legislativ care sa-i oblige sa plateasca devizul de lucrari.

Adrian Sandu spunea...

Eu am fost busit in noiembrie de o cucoana din spate la semafor. Ca tot omul am dus masina la reprezentanta marcii - in acest caz Romil Service. Aici a inceput insa circul, caci Omniasig (compania care asigura RCA-ul)a inceput tot soiul de sicane: ca la Romil sunt scumpe piesele ... ca au manopera si comisioanele prea mari s.a. Cei de la Romil au acceptat in cele din urma ca Omniasig sa aduca piesele de la alt distribuitor ... Cand in sfarsit au ajuns ... cica nu sunt cele bune ... ca ei ar fi cerut o piesa ... dar Omniasig a adus altceva. Totul a culminat cu o circulara de la conducerea de la Bucuresti a Romil prin care se solicita intreruperea colaborarii cu Omniasig pana cand acestia isi vor plati devizele restante.

In teorie, deci, ar fi trebuit sa scot eu 30 de milioane din buzunar, pe care sa le recuperez apoi de la Omniasig. Asa ca am acceptat oferta celor de la Omniasig sa duc masina intr-un alt service agreat de ei.

Toata chestia asta a insemnat 3 saptamani in care masina a stat la Romil (fara sa se faca nimic la ea) plus inca o saptamana la celalalt service. In plus, intr-unul din aceste locuri, conform bunului obicei romanesc, cineva a umblat la instalatia de ulei - masina fusese lovita in spate, asa ca nu era nimic de facut in partea din fata si la motor.

Mai concret, cineva a umblat la o reductie ... a infiletat-o stramb, folosind un cleste direct pe filet. Toata aventura asta m-a mai costat dupa aceea peste 5 milioane (reparatiile, plus cativa litri de ulei pierduti).

In concluzie, cand mi-a expirat RCA-ul (care intamplator era tot la Omniasig), am ales Generali. Nu stiu cat sunt ei de corecti ... sper nici sa nu aflu, dar am primit recomandari din partea unor persoane care au avut de a face cu ei.

Gabriel Enea spunea...

@wizache

acu o luna in urma m-a lovit unul in spate in afara localitatii fiindca nu a pastrat distanta regulamentara..a venit cu viteza si a intrat in spate, si-a busit masina mult mai mult decat a mea, ca nu mai putea sa plece, faruri praf, radiator praf, a trebuit tractata, iar opel-ul a ramas intreg, doar numarul a cazut si spoiler-ul spate zgariat...

la RCA doar revopsit spoiler..
ti-as putea arata cateva poze sa vezi masinile dupa accident.

ne vedem la Ronua?

Felix Manea spunea...

Eu am asigurarea la ASIROM si mi se pare destul de ok, mai ales ca am discutat si cu alti agenti de asigurari. Intr-adevar nu trebuie sa te uiti numai dupa pret, dar nu intotdeauna cei cu pret mai mare inseamna ca sunt si mai buni. Oricum eu am facut asigurarea pe www.fiiasigurat.ro (acolo in dreapta are un calculator unde poti compara la mai multe asigurari, daca ai nelamuriri ceva le poti da mail prin formular de contact. E misto serviciul ca daca esti din Constanta ti-o aduc ei acasa. Vor sa dezvolte si un serviciu de calculator CASCO, sper sa il faca cat mai curand.