duminică, iunie 07, 2009

Windows & Web – cuvinte…

Nu sunt primul, nici ultimul, multumit de noua versiune Windows 7 RC. Cred ca merge grozav pe laptopul vechi de 3 ani, prima generatie Intel Centrino Duo, iar echipa Microsoft a facut o treaba buna, nu? Motiv pentru care estimez sa nu fac upgrade prea curand la hardware, daca totul merge ok si Visual Studio 2010 ruleaza decent. :)
Pana sa-l instalez am tot urmarit blogul “inginerilor” care dezvolta sistemul de operare Windows si doar urmarind acest blog iti poti da seama de schimbarile la 360 180º care au avut loc in procesul de dezvoltare si de imbunatatirile aduse (evidente de la prima instalare).

Momentan particip in programul de testare Windows 7, in special pentru localizarea versiunii in limba romana. Ca dezvoltator prefer versiunea in engleza, dar sunt sigur ca mama (si nu doar…) va aprecia aceasta versiune si va descoperi mai multe functionalitati care momentan ii sunt straine. Oricum, e un pas spre pastrarea identitatii noastre. // o mai avem!?

E interesant si ciudat ascensiunea Twitter si pacat ca nu mai alocam timp sa scriem ceva mai mult, consistent, pe bloguri. Probabil e stilul de viata pe care-l traim, viteza, speed, speed, speed….

Folosesti Microsoft Web Platform Installer? Ca dezvoltator stiu bine ce unelte am de instalat pe o masina de dezvoltare software, dar realizez ca o astfel de aplicatie usureaza munca si in special ii ajuta pe dezvoltatorii incepatori.

Scott ne vorbeste despre o unealta gratuita - IIS Search Engine Optimization Toolkit -  pentru cei care doresc sa optimizeze site-urile pentru motoarele de cautare. Mi-a placut ca i-am putut da sa analizeze din punct de vedere SEO site-uri care sunt deja online. Unealta e grozava si nici macar nu ai idee cati bani poti economisi cu ea analizand diverse reguli SEO pe care un site web ar trebui sa le ia in considerare. Deja vad ca am suficient de lucru in urma analizei :). Iti trebuie IIS versiunea 7, asa ca ai un motiv in plus sa instalezi Windows 7. :)

Stiu ca imi plac alternativele si imi place concurenta. De aceea, apreciez aparitia bing.com, noul motor de cautare pe care l-as numi alternativa la Google. Stiu ca e prematur, dar cred ca face o treaba buna. Am incercat 2 zile sa nu mai utilizez Google si sa caut doar folosind Bing. Personal am gasit informatia de care am avut nevoie fara sa fiu nevoit sa revin pe Google. Ciudat!? Nu. Merita sa incerci.

Sunt multe idei despre care as dori sa scriu…dar momentan: contribui la 2 proiecte open source (joobsbox :) si socialAnswers … oare cand vor fi gata?!), analizez oportunitati de dezvoltare pe Windows Mobile 6.5 (apropo, a aparut SDK-ul, urmeaza sa fie un training la Bucuresti dar din pacate nu am timp sa ajung), ma pregatesc de renovare prin casa, incerc sa fac rost de o carte de ASP.NET MVC (probabil in final ajung sa dau comanda pe Amazon), incerc sa sustin echipa Sytech de la FII care va reprezenta Romania la competitia Imagine Cup 2009 in Egipt,…

Din categoria “mi-ar placea”:
Cum suna sa facem o intalnire cu dezvoltatorii de IT din Iasi? Un picnic? O seara la o terasa?

8 comentarii:

valentinu spunea...

Pe http://blindsearch.fejus.com/ poti vedea in paralel rezultatele unei cautari asa cum yahoo, google, bing ti le calculeaza.
Mi s-a intamplat sa aleg mereu rezultatele de la google ca fiind cele mai relevante. Poate ar fi trebuit sa incerc mai mult de doua cautari :)

Ma entuziasmeaza ideea ca v-ati putea intalni in Iasi si voi urmari ce se intampla in socialanswers.

Gabriel Enea spunea...

Am testat deja http://blindsearch.fejus.com/ si coincidenta a facut sa aleg Google mereu, dar in acelasi timp e interesant ca utilizand Bing am gasit informatia de care am avut nevoie.

Florin Cardasim spunea...

Da, nasol, nici eu nu prind trainingul pe Windows Mobile...
Apropo de cumparat carti, ai incercat http://www.bookdepository.co.uk/? Recent am cumparat de acolo si e surprinzator de ieftin si rapid. Si livrarea e gratuita. Succese!

Gabriel Enea spunea...

Super site-ul. Thx pentru pont.
Am dat comanda. :)
Cand ne vedem la o bere?

Anonim spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de administratorul blogului.
Gabriel Enea spunea...

@Anonim

1) nu pot sa accept limbajul;
2) nu are legatura ce spui..e doar experienta personala si doar atat..esti liber sa-ti exprimi nemultumirile intr-un mod deschis.

a spunea...

Nu am incercat Windows 7 pe laptopul meu si presupun ca chiar merge dar sa stii ca si XP-ul merge foarte bine si nu am de gand sa il schimb cu un sistem de operare pe care Microsoftul l-a scos numai ca sa mai aiba ce sa mai vanda, mai ales dupa semiesecul numit Vista (parerea mea).

Legat de "pacat ca nu mai alocam timp sa scriem ceva mai mult, consistent, pe bloguri" pot sa spun doar ca, dupa mine, numai cei ce nu au treaba acasa pot sa considere scrisul pe bloguri ceva cu adevarat interesant. Ma refer la activitatea in sine ca scop. Poate fi ceva util in ceea ce priveste schimbul de informatii, dar sa fim seriosi, exista viata si in afara Internetului.

Legat de "Stiu ca imi plac alternativele si imi place concurenta." pot sa spun ca, parerea mea e ca acest bing.com, desi se doreste o alternativa la google, nu are nici si nici nu trebuie sa aiba vreo sansa din cel putin 2 motive:
1. Microsoftul nu face nimic fara sa aiba in vedere controlul absolut si ca urmare nu or sa domine piata, cel putin nu in urmatorii 20 de ani. Probabil ca va fi un nou MSN bagat in seama numai de suporterii fanatici ai Microsoftului sau de oamenii nestiutori care merg la cursuri de calculatoare unde li se va explica de catre diversi "profesori" scoliti si cu tot soiul de diplome eliberate de Microsoft, cum ca bing.coom e motorul de cautare cel mai bun. Si ei vor folosi bing pana cand ei vor afla ca exista google.
2. Bing.com nu vine cu o idee cu adevarat revolutionara asa cum a venit google. Pur si simplu nu are ce sa ofere ceva in plus. Si sa nu uita ca google are deja 10 ani avans si sunt foarte puternici din punct de vedere financiar, deci inca un caz de tip Netscape e exclus.
Cat despre ideea de concurenta, da e bine sa fie concurenta, dar sa fie ceva constructiv, Microsoftul nu a dovedit niciodata ca ii place sa fie concurat, ba chiar din contra.

De obicei nu pierd timpul scriind pe bloguri, dar dupa ce am citit acest post parca nu m-am putut abtine.

Probabil ca ai sa-l stergi, desi zic eu ca am folosit un limbaj mai mult decat civilizat.

Gabriel Enea spunea...

Multumesc pentru timpul acordat articolului si comentariului publicat.

In nici un caz nu-mi permit sa sterg un comentariu care nu foloseste un limbaj vulgar si prin care iti exprimi propria opinie.

Legat de monopol nu cred ca are rost sa discutam, Microsoft, Google ori altii, daca se dovedesc buni ajung sa aiba monopol...momentan monopolul e la Google daca vorbim de cautare pe net :)

Care va fi mai bun in motoarele de cautare sau alte servicii se va vedea in timp. Legat de marketing pentru Bing nu vad sa-l promoveze ca cel mai tare motor de cautare..o poti vedea ca o alternativa..dar dupa cum vezi, e o lupta.

Recunosc ca o evadare din fata calculatorului, a internetului e un moment foarte bun de relaxare. Recent am fost intr-o excursie la Vatra Dornei, team building cu firma si a fost super..calarie, river rafting, tiroliana, ...